رژیم و تغذیه در سلامت جسم

رژیم و تغذیه در سلامت جسم

رژیم و تغذیه در سلامت جسم

اگر به دنبال بهترین استراتژی برای بهبود رژیم و تغذیه برای سلامتی خود می‌گردید، پس مطلب مناسبی را انتخاب کرده‌اید. امروزه بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضافه وزن، بیماری‌ها و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی که توانایی آن‌ها برای لذت بردن از زندگی را مختل می‌سازند، مبارزه می‌کنند. این مسائل عموما به رژیم و تغذیه نادرست باز می‌گردد.

سه فاکتوری که سطح سلامت‌ جسم تان را براساس رژیم و تغذیه مشخص می‌کنند:

شناخت این سه مقوله به شما کمک می کند تا در برنامه ریزی برای رژیم و تغذیه مناسب خود تجدید نظر کنید و همچنین یک روند مشخص را برای بهبود سلامت جسم تان در نظر بگیرید.

میزان مقاومت به انسولین چه میزان است؟

اگر در رژیم و تغذیه‌ی خود را به طور مداوم حبوبات، شکر و کربوهیدرات مصرف کنید؛ احتمال بسیار زیادی وجود دارد که شما با مقاومت به انسولین در مبارزه باشید. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما به تولید سریع انسولین دچار می‌شود و مصرف بسیار بالایی دارد.

وقتی بدن شما در مقابل این موج بزرگ انسولین قرار می‌گیرد؛ در نهایت منجر به دیابت می‌شود. قبل از هرگونه انتخاب رژیم غذایی، سعی کنید تا سطح انسولین را در یک تست ناشتا بدست آورید. سطح عادی انسولین ناشتا پایین‌تر از ۵ است، اما به طور ایده‌آل شما باید برای زیر ۳ تلاش کنید.

بررسی اندازه دور کمر در مردان و زنان

اندازه دور کمر در مردان و زنان

اندازه دور کمرتان نشان دهنده‌ی مقدار چربی است که حمل می‌کنید. درنتیجه این کار بهترین و ساده‌ترین معیار اندازه‌گیری چربی بدن تان تا برای تنظیم رژیم و تغذیه‌ ی خود بهتر تصمیم گیری نمایید.

در حقیقت، این میزان کارآمدتر از شاخص توده بدنی (BMI) است. این کار حجم چربی خطرناکی که اندام‌های داخلی شما را احاطه کرده مشخص می‌کند. و قویا به نوع ۲ دیابت، بیماری چربی غیر الکلی کبد و بیماری‌های قلبی مرتبط است.

برای مردان بین عدد ۳۷ (۹۴ سانتی متر)و ۴۰ اینچ اضافه‌وزن بوده و بیش از ۴۰ اینچ چاق محسوب می‌شود. و برای زنان، بین ۳۱.۵ (۸۰ سانتیمتر)و ۳۴.۶ درصد اضافه‌وزن بوده، و بیشتر از ۳۴.۶ درصد چاقی است.

اندازه گیری نسبت کلسترول ایده‌آل

هر فردی بر این باور است که باید میزان کلسترول خود را تا حد ممکن پایین نگه دارد. در غیر این صورت سلامتی شما آسیب خواهد دید. در واقع، شما به کلسترول به میزان کافی در رژیم و تغذیه خود احتیاج دارید. آن در تولید هورمون‌ها، غشا سلولی، ویتامین D و اسید صفرا، که به هضم چربی کمک می‌کنند، حیاتی است.

بنابراین به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به درصد HDL: که یک عامل مهم در بیماری‌های قلبی است. درصد آن باید بالاتر از ۲۴ باشد.
  • میزان تری گلیسرید : این درصد باید زیر 2 باشد.
  • سطح قند خون : زیر 79  mg/dl.
  • سطح آهن خون : داشتن سطح بالای آهن می‌تواند به رگ‌های خونی شما آسیب بزند. اطمینان حاصل کنید که سطح فریتین خود را نظارت کنید؛ و مطمئن شوید که بین 40 تا 60 نانوگرم در میلیلیتر است.

منبع :mercola.com

 

_ _ _
نوشتهٔ پیشین
ورزش و نقش آن در سلامتی بدن
نوشتهٔ بعدی
بیماری ام اس را بهتر بشناسیم

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست