بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین

مقدار نیاز روزانه به بیوتین: 300 میکروگرم

منابع خوب غذایی: مخمر آبجو، ذرت، جو، دانة سویا، گردو، بادام زمین، شیرة قند (مُلاس)، کَلَم برگ، شیر، زرده تخم مرغ و غلّات تقویت شده

ناخن های شما بدشکل هستند. آنها را کوتاه کرده، سوهان زده و سپس توسط لاک روی آنها را پوشانیده اید؛ اما هنوز نازک، شکننده و رقّت انگیز به نظر می رسند.

ناخن های شما هرگز در یک مجلة مُد نشان داده نمی شوند، ولی وقتی با کسی دست می دهید یا حیوانات دست آموز را نوازش می کنید نخستین چیزی است که جلب توجه می کند. برای حل این مشکل چه می خواهید بکنید؟

در این مورد شما ممکن است از برخی مردان و زنانی که در نیویورک به یک پزشک متخصص ناخن مراجعه کرده اند، توصیه ای بخواهید. در یک بررسی که توسط کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کُلمبیا در شهر نیویورک و بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا انجام شد، این افراد به طور متوسط دو میلی گرم (دو هزار میکروگرم) در روز بیوتین مصرف می کردند، بیوتین یک ویتامین B – کمپلکس می باشد که جهت سوخت و ساز چربی و پروتئین مصرفی لازم است.

بجز افرادی که ناخن های شکننده دارند یا دچار عدم توانایی ژنتیکی برای جذب بیوتین می باشند، سایر افراد واقعاً نباید در مورد این موضوع که آیا بیوتین به مقدار کافی به بدنشان می رسد یا نه نگرانی داشته باشند. بیوتین یا از طریق مصرف تخم مرغ، شیر و غلّات به بدن می رسد یا آن که بدن آنچه را که نیاز دارد خود می سازد، بجز در مواردی که نقص ژنتیکی ای وجود داشته باشد که مسیر بدن را برای استفاده از این ماده تغییر می دهد.

بیماران مبتلا به دیابت

دیابت

بیماران مبتلا به دیابت نوع II (غیروابسته به انسولین ممکن است داستان دیگری داشته باشند. وقتی محققان ژاپنی سطوح بیوتین و قند خون بیماران دیابتی را مطالعه کردند، متوجه شدند که هرچه قدر قند خون فردی بالا باشد، سطح خونی بیوتین وی پایین تر خواهد بود. آنها همچنین متوجه شدند که سطح بیوتین در بیماران دیابتی نسبت به افراد سالم کاملاً پایین تر است.

هیچ کس دلیل این امر را به دقت نمی دانست، اما محققان در صدد برآمدند تا ببینند اگر سطح بیوتین در افراد دیابتی بالا رود چه روی خواهد داد. بدین منظور آنها به مدت یک ماه هر روز نه میلی گرم (نه هزار میکروگرم) بیوتین به 18 نفر دیابتی تجویز کردند.

نتیجه؟ پس از سی روز، سطح قند خونشان به نصف سطح اولیه رسید. جهت آگاهی از جزئیات کامل استفاده از مواد مغذی برای درمان دیابت مطالب آینده را دنبال کنید.

مصرف بی خطر بیوتین

بیوتین یکی از بی خطرترین ویتامین هاست. هیچ گزارشی از مسمومیت، حتی وقتی با دوزهای بسیار بالاتر از سیصد میکروگرم نیاز روزانه مصرف می شود، وجود ندارد.

بیوتین توسط روش های خاص تهیة غذا نظیر کنسرو کردن و حرارت دادن از بین می رود. لذا همیشه انتخاب میوه ها، سبزی ها و گوشت تازه بهتر از غذاهای کنسرو شده و حرارت دیده است.

 

_ _ _
نوشتهٔ پیشین
بور و نقش آن در سلامتی بدن
نوشتهٔ بعدی
استحاله لکه بینایی یا دژنراسیون ماکولا

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست