التهاب مغز و مبارزه با آن به کمک گیاهان

التهاب مغز گیاهان

التهاب مغز و مبارزه با آن به کمک گیاهان

التهاب مغز (Encephalitis) به اختلال در عملکرد مغز، توسط ویروس مربوط به آن گفته می‌شود. ما هر روز از ادویه‌های مختلف برای طعم دادن به وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنیم. و خوب می دانیم که بسیاری از آن‌ها نیز فواید سلامتی مختلفی دارند. در برخی از موارد، به جای مصرف قرص های رنگارنگ، استفاده از گیاهان می‌تواند به طور قابل‌توجهی سلامت کلی شما را افزایش داده و با التهاب مغز مبارزه کند.

گیاه زنجبیل و تاثیر ان در التهاب مغز

التهاب مغز زنجبیل

طبق برخی مطالعات انجام‌شده، زنجبیل می‌تواند بیماری التهاب مغز را کاهش داده و اثرات جانبی شیمی‌درمانی را نیز خنثی کند. حتی این گیاه خیلی بهتر از قرص درامامین برای بیماری های حرکتی مفید است.

برای درمان این مشکل، یک قاشق چای خوری از عصاره زنجبیل را در یک کتری آب اضافه کرده و بعد از دم کشیدن (رنگ دادن) آن را، با مقداری عسل بنوشید.

گیاه مریم گلی

این گیاه، برای افزایش سلامت و مبارزه با التهاب مغز تا قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. و همچنین یک عامل ضد عفونی‌کننده بسیار قوی بوده که برای گلو درد فوق‌العاده است. مریم گلی همچنین می‌تواند در درمان بیماری‌های مربوط به آلزایمر نیز کمک نماید.

زیرا آنزیم‌های مشابه آن را مسدود خواهد کرد. در نتیجه اگر دچار این بیماری هستید می‌توانید دم کرده‌ی آن را برای بهبود عملکرد ذهنتان استفاده نمایید.

گیاه سیر

گیاهان سیر

این مورد خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد و می‌تواند با التهاب سیستم قلبی و عروقی مبارزه کند. عصاره سیر برای جلوگیری از بیماری آترواسکلروز، با کاهش سطح کلسترول LDL کاملا مفید عمل می‌کند.

در نتیجه در صورتی که می‌خواهید سلامت شریانی خود را بهبود دهید، به ۲۰۰ – ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره سیر نیاز دارید.

گیاه پونه کوهی

پونه کوهی یک عامل ضد باکتری قوی است که می‌تواند با عفونت‌ها مبارزه کند و التهاب مغز را به خوبی کاهش دهد. برخی از متخصصان می‌گویند که روغن پونه‌کوهی می‌تواند برای اسهال مفید باشد.

هر چند که عمدتا برای مشکلات مربوط به دستگاه تنفسی به کار می‌رود. بهترین روش که می‌توانید از پونه ‌کوهی استفاده کنید این است که در حدود 20 یا 30 قطره از روغن آن‌را در آب مخلوط کرده، و سپس مصرف کنید.

گیاه نعناع و تاثیر ان در التهاب مغز

گیاهان نعناع

نعناع یکی از بهترین گیاهان مقوی معده است که می‌توانید برای درمان التهاب مغز از آن استفاده کنید. این گیاه برای درمان علائم  IBS ( سندروم روده تحریک پذیر) نیز مفید است. چند فنجان چای نعنا ( یا حتی قرص آن ) می‌تواند در بهبود موارد یاد شده شما را یاری دهد.

منبع :gottacheckthis.com

_ _ _
درمان بیماریها و مشکلات روزمره
پوست صورت و مراقبت از آن

No results found

لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.